אם בעבר, בעל עסק, שף למשל, היה צריך להצטיין במטבח, היום עסקים מתנהלים באופן שונה מקצה לקצה. שף טוב הוא קודם כל יחצ"ן, אשף יחסי ציבור, מנהל מדיה חברתית, בעל הבנה רחבה בקידום SEO ו-PPC, הוא סטייליסט, צלם וזה לפני שהפך לרואה חשבון, למנהל חשבונות, מנהל לקוחות, אחראי שירות לקוחות… והיינו יכולים להמשיך את הרשימה עד סוף הגיליון.
כן, אנחנו יודעים שחלק מכם נכווה בעבר כאשר הוא גייס אנשי מקצוע. אנחנו יודעים שיש המון אנשים בתחום שהכריזו על עצמם מומחים מטעם עצמם. כיום כל אחד יכול לזרוק כמה מילים על דף ולהציגם לראווה.
אז למה בכל זאת בעלי עסקים חייבים להקיף את עצמם באנשי מקצוע מהשורה הראשונה בכדי להצליח?
הנה שלוש סיבות, שיאירו את תהליך השיווק שכולם צריכים לעבור בדרך לתהילה:
1. הגשמת החלום
מי מכם מרגיש שניהול המשימות היומי שלו עובד על נוהל 'כיבוי שריפות'? דווקא אלה מכם, הפדאנטיים, המשקיענים, כבר לא רואים את הצפון.
עולם השיווק האינטרנטי הוא עולם ומלואו.
אם בעבר משרדי הפרסום המסורתיים נראו כמו סצינה מהסרט "הגברים של מחוז מדיסון", היום התמונה שונה מקצה לקצה.
בתוך משרד דיגיטל, תמצאו אנשי תוכן, קופירייטרים, אנשי מדיה, אנשי ניהול לקוח, אנשים שעובדים יום וליל (תתייחסו לזה באופן מילולי) וידאגו שאף פסיק לא יזוז ממקומו, אף שקל לא יתפייד אל החור השחור אליו הולכות כל המודעות הלא מקצועיות.
כבר הוכח באופן אבסלוטי: רק כשבעלי העסקים ימצאו את האמון בצוות שהם בחרו, הם יוכלו לחזור ולהיזכר בייעוד שלהם.
יעוד הוא לעולם לא השגת רווחים. היעוד של וולט דיסני למשל תמיד היה לשמח ילדים. היעוד של השף הוא לתת לכמה שיותר אנשים להתענג על האוכל שלו, והיעוד של רשת אופנה היא להוסיף סטייל לעולם.
רק כשה"ביטס&בייטס" מהם מורכב העסק יהיה מטופל, הבעלים יוכל לחזור להתעסק ברעיונות, בחזון ובמחשבות כל כך חשובות על העתיד.
ניהול זמן ומשאבים חברים… פה קבור הכלב.
2. תהליך למידה קבוע
אנחנו לא יודעים הכל. למעשה, ככל שאנחנו לומדים ומעמיקים בנושא מסוים, המסקנה המתבקשת היא שאנחנו יודעים ממש מעט – והלמידה עוד לפנינו.
בעל עסק טוב צריך להבין ברמה גבוהה כל פן של עסקיו, מניהול החשבונות ועד לניהול הפרסום.
בכדי שבעל עסק לא ירגיש שהוא נכנס למוסך, בו נאמרת שפה שהוא כמעט לא מכיר, הדרך שלו לשלוט בנעשה, היא ללמוד. והדרך הטובה ביותר ללמוד היא דרך בעלי ניסיון והתמחות.
לאורך השנים פגשנו המון עסקים שעברו משיטת "שילמתי, איפה התוצאות" לשיטת, "הראה לי איפה אתה שותל את הפיקסל שלך ואגיד לך מי אתה".
אנשי מקצוע טובים ואיכותיים לעולם לא יחסכו במידע מהלקוח שלהם. איש מקצוע טוב אוהב את העבודה שלו, נהנה לדבר עליה, מתרגש כשיש לו פרטנר בצד הלקוח ושואב מוטיבציה ממצב שכזה.
אז בעלי עסקים יקרים: העסקת צוות שיווק טוב בעולם הדיגיטל של 2021, זו הדרך שלכם להתפתחות אישית שתישאר אתכם שנים רבות.
3. מבט אובייקטיבי
סוכנות דיגיטל טובה היא הרבה יותר מחברה שעושה פרסומות לעסק.
סוכנות טובה נותנת לכם מחקר, בניית אסטרטגיה, סקירת וסריקת מתחרים וזו רק ההתחלה.
סוכנות דיגיטל טובה, חושבת רק בשביל הלקוח שלה. היא נכנסת לנעליו, מבינה את הבעיות שלו, את האתגרים שלו – ומציעה פתרונות שיקחו אותו קדימה.
לפעמים קשה להבין מה עוצר גדילה של עסק מסוים, על כן ראוי לקבל חוות דעת נוספת, כזאת שרוצה בטובת העסק, אך לא נתונה ללחצים כלכליים מצידה כנותנת שירות.
מבט חכם מלמעלה למטה – מן המאקרו אל המיקרו – שבעלי עסקים לא תמיד יכולים לרדת לעומק הרזולוציות האלה, יכול לחסוך עד מיליוני שקלים לבעל עסק, וכמובן לחסוך זמן יקר של ניסוי וטעייה.
לסיכום, בעלי עסקים יקרים, אנו מאחלים לכם למצוא את איש\אשת\סוכנות הסושיאל הראויה לכם, לעבוד איתה צמוד צמוד, ללמד וללמוד.
הדרך להצלחה עוברת דרך עבודה קשה והתמדה.
רק צריך למצוא את הפרטנרים הנכונים. מקצועית ואף אנרגטית.
הכותבים הם מנהל שיווק ומדיה חברתית בסוכנות טל.דיגיטל, בעלי עשרות(!) שנות נסיון בתחום השיווק הדיגיטלי ולא מתכוונים לעצור.