מנהלי שיווק אחראים על האסטרטגיה השיווקית הכוללת של החברה. הם אמונים על פיתוח וביצוע התוכנית השיווקית הכוללת פרסום ומבצעים. מנהלי שיווק צריכים להיות בעלי הבנה טובה של המוצרים והשירותים של החברה. הם גם צריכים להיות בעלי ידע על שוק היעד שלהם, מה קהל היעד רוצה ואיך הוא מתנהג.
"יש תקופות בשנה שלא הייתי בטוחה אם משתלם או נכון להמשיך ולשלם למנהל שיווק בכלל"
שלי, 56, מרמת גן מנהלת עסק גדול בתחום האופנה, היא מייבאת מארה"ב ומהמזרח הרחוק מותג לוהט שנחטף בחנויות ואונליין. "שנים עבדתי עם מנהלי שיווק שכירים, הם נוטים להתחלף כל שנה-שנתיים, זה תמיד היה תפקיד לא יציב כי רוב מנהלי השיווק שעבדו כאן תמיד פזלו למשרה הבאה, לאתגר הבא, לתקציבים גדולים יותר או לשיפור התנאים שלהם, למרות שהתנאים אצלי מעולים לכל הדעות.
כך שיצא מצב שבו אני מלמדת שוב ושוב את העבודה, ובעצם בתהליך חפיפה כמעט אינסופי.
בגלל שלמותג שאני מייבאת יש אלמנט עונתי, יש תקופות בשנה שלא הייתי בטוחה אם משתלם או נכון להמשיך ולשלם למנהל שיווק בכלל, אבל הרגשתי שאין לי ברירה, שאני חייבת להמשיך ולהחזיק בכוח האדם בחורף על מנת להפיק ממנו תועלת בקיץ."
"אחרי המון שנים עם מנהלי שיווק שכירים העברתי את השיווק למיקור חוץ. הופתעתי מהשיפור הדרמטי בכל המדדים"
השינוי המשמעותי במבנה העסק שלי התחיל דווקא בשבוע האופנה בניו יורק, שם פגשתי את המעצבת ולנסיה שהכירה לי את הצוות השיווקי שלה. הם נראו לי כמו חולייה, צוות הסתערות מנוסה ביותר. כאשר הם התפזרו כל אחד לדרכו שאלתי את ולנסיה כמה עובדים יש לה והופתעתי לשמוע שאף אחד מאנשי הצוות שהכרתי רגע לפני לא שכירים שלה. הם ספקים חיצוניים שהיא מפעילה על פי צורך, כשיוצאת קולקציה או שצריך למכור לסיטונאים. זה היה mind blowing בשבילי. זה שינה לי את כל התפיסה של ניהול השיווק וכך אחרי המון שנים עם מנהלי שיווק שכירים העברתי את השיווק למיקור חוץ. הופתעתי מהשיפור הדרמטי בכל המדדים."
מעוניינים לשמוע עוד על ניהול השיווק במיקור חוץ?
השאירו פרטים –
"סמנכ"לית שיווק עם 20 שנות נסיון הייתה עולה לי 40,000 ש"ח בחודש, לפחות"
לא הייתי נותנת למישהו חסר נסיון לנהל את השיווק של החברה שלי, ולהעסיק את מנהלי השיווק המנוסים, השועלים הרציניים, עולה המון כסף. ניסיתי יותר מפעם אחת גם לקחת מנהלת שיווק עם מעט נסיון ולהכשיר אותה.
כשהחלטתי להוציא את השיווק למיקור חוץ פתאום נפל האסימון. אני עובדת עם מנהלת שיווק בעלת יותר מ-20 שנות נסיון. הייתה סמנכ"לית שיווק בחברות ענק וניהלה תקציבים עצומים. היא באה עם ידע, ושיטות פעולה מעודכנות, אני לא צריכה ללמד אותה כלום. להיפך – היא מלמדת אותי כל הזמן. בכל שיחה או פגישה אני לומדת דברים חדשים. מופתעת לגלות את העסק שלי מחדש.
מהתוכנית האסטרטגית השיווקית ועד הפקה בפועל
"מנהלת השיווק שלי מנהלת את כל הספקים הנדרשים לשיווק העסק שלי, חלק מהספקים רצים איתי כבר שנים וחלק חדשים. בתחילת הדרך נבחנו כל הספקים על תמורה מול עלות וכל מי שלא סיפק את הסחורה הוחלף. עיצוב גרפי, קמפיינים בגוגל, תחזוקת אתר, כל הרשתות החברתיות, הניוזלטר – הכל באחריות מנהלת השיווק. אבל מה שיפה עוד יותר זה שהיא גם מפיקה לי את אירועי ההשקה עד לפרטים הקטנים. אני מרגישה שהיא לא רק "מנהלת שיווק להשכרה" היא ממש יד ימיני."
ניהול השיווק במיקור חוץ משתלם מאוד לעסקים, אך האם הוא משתלם לעסק שלכם?
שאלו את עצמכם:
האם אתם מחפשים דמות שתהיה אחראית על יצירת לידים?
זקוקים למישהו שיתכנן וינהל את תקציב השיווק?
מי מפתח אצלכם בעסק קמפיינים ואסטרטגיות חדשות?
מי דואג ליצור את התוכן של העסק שלכם ומייצר נוכחות מקוונת עבורו?
אם התשובה שלכם היא "אני" או "אין דמות כזו" זה הזמן להשאיר פרטים.
עובדים איתך, עובדים בשבילך
למרות שמנהלי השיווק במיקור חוץ הם בעצם "ספק חיצוני" העבודה מול בעל העסק זהה לעבודה עם עובד שכיר.
תרבות החברה, הדינמיקה שלה, ההסטוריה שלה ומוסר העבודה בה נשמר. אחרי עשרות שנות נסיון בחברות רבות ומגוונות מנהל שיווק במיקור חוץ יודע לאבחן ולהתברג בקלות למערכת שלך. מנהלת שיווק מנוסה משתתלבת בפעילות היומיומית של העסק שלך, לוקחת על עצמה משימות בעלות חשיבות ממש מהיום הראשון.
הם יוכלו לראות כיצד החברה עובדת ויוצרים אינטראקציה עם עובדים אחרים בתהליך.
היתרונות הגדולים שלהם הם הנסיון שהם מגיעים איתו, שיטות העבודה, הוזלת העלויות אצל הספקים, הם מגיעים איתך לפגישות או אירועים חשובים לחברה, מודעים למתרחש ותורמים בהתאם.
רוצים לפרסם כתבה בנמלה ברשת?
השאירו פרטים –