זה נראה שקידום ממומן של תוכן בפייסבוק תמיד היה שם, אך בעצם הוא הופיע לראשונה בשנת 2007, ומאז פייסבוק ממשיכה לשפר את יכולות הפרסום, הטירגוט (מלשון Target audience) הדו"חות והאנליזה אך מצד שני נראה שעבור המפרסם הקטן יש רק יותר בעיות, יותר אפשרויות ולצידן יותר באגים.
הכתבה הזו נכתבה מתוך ניסיוני האישי בלבד על עשרות מנהלי מודעות, אלפי מודעות ושנים של קידום ממומן בפייסבוק. כאן לא תלמדו ליצור מודעות במנהל המודעות של פייסבוק (יש מספיק מדריכים ברשת) והיא מיועדת למי שכבר מנוסה, העלה קמפיין או שניים נתקל בבעיות חוזרות ונשנות עד שבא לו לדפוק את הראש במקלדת ולזרוק את המחשב בכח לקיר.
רגע לפני שאתם עושים את זה – אנסה לעזור.
שוב לא אושרה מודעה ונחסם החשבון. מה אפשר לעשות?
צר לי, אך חשבון מודעות עם ריבוי דחיות והסרות מודעה על ידי פייסבוק – דינו מוות. לחשבונות קטנים, כאלו שמוציאים עד כמה אלפי שקלים בחודש, ואפילו עשרות אלפי שקלים, אין תמיכה ישירה ורציפה בחשבונות המודעות ואין כל כך עם מי לדבר. אם היו לכם מספר מודעות שנפסלו ובסופו של דבר נחסם החשבון כולו – אני ממליצה לכם לפתוח חשבון חדש. לצערי עמדתי במקום הזה מספר פעמים עם מספר חשבונות שונים, בעיקר כשפייסבוק החלה להקשיח את חוקי הפרסום, נלחמתי, כתבתי, התחננתי – לא עזר, פתחתי חדש.
תלמדו את חוקי הפרסום של פייסבוק
נכון, התוכן הכי מצ'עמם בעולם ונראה שהכל אסור, אבל בשורה התחתונה אם תפרסמו לפי הכללים, יחסמו לכם פחות מודעות ויהיו לכם פחות בעיות.
אם אני צריכה לסכם את עיקר חוקי הפרסום בפייסבוק בכמה שורות – אל תפרסמו מוצרים שאסורים לקטינים, לא טבק, אלכוהול, אלימות ומיניות מוגזמת.
אל תניחו הנחות על הגולשים שיראו את המודעה, הנחות כמו "סובל מכבי גב?" או "זקוק להלוואה דחופה?" בלי שאלות מיותרות, שאלות כאלה עושות צרות.
אל תפרסמו מודעות שמרגישות כמו תרמית, פרמידה, עוקץ או הבטחות עצומות עם תמונות "לפני-אחרי" כי סביר שתחסמו.
השתדלו לומר ישירות מה אתם מציעים, מי שצריך יפנה אליכם, וקריאייטיב טוב כבר יעשה את העבודה.
אל תנסו "להסתיר" מפייסבוק מילים בעיותיות או תמונות מסוות כדי להחליק תחת הרדאר מידע שאין מצב שיאשרו לכם. תהיו פשוטים וישירים.
אם תגישו עירעורים חוזרים ונשנים על מודעות שאינן מאושרות מסיבות ברורות שלא תיקנתם – יחסמו לכם את החשבון בסופו של דבר, ותגיעו לכתבה הזו.
הגיע הזמן שאיש מקצוע יעשה את הקידום הממומן?
השאירו פרטים –
חשבון המודעות נחסם? לפעמים זה בטעות!
3 מקרים שונים בשבועות האחרונים בהם חסימה בחשבון קרתה בטעות. כ-24 שעות לאחר עירעור של אדמין בחשבון התקבלה הודעה ש"החשבון נחסם בטעות, עימך הסליחה". מעצבן מאוד – אבל קורה. מסקנה, אם נראה לכם שהכל תקין, תערערו.
חשבון המודעות חסום, לא ברור למה, הכל תקוע ולא עובד? תבדקו את ה-Billing
50% מהפעמים שיש תקלות משמעותיות בחשבונות המודעות של פייסבוק הן נובעות מבעיה בכרטיס האשראי, פג תוקף, השתנה, אין כיסוי, שינוי במדיניות האשראי, לכו תדעו.
ברוב המקרים, הזנה של כרטיס האשראי מחדש, בדיקה של הגבלת סכום הפרסום (יש אפשרות לשים "גג" לסכומי הפרסום) והרחבתו – יפתרו את הבעיה.
הרשאות אדמין בחשבון המודעות
אם אתם מפרסמים מודעות בפייסבוק עבור לקוחות או סתם עושים טובה לחבר, דאגו שתהיה לכם הרשאת אדמין במנהל המודעות. למה זה חשוב? כי אדמין יכול לבצע פעולות שבעלי תפקידים אחרים במנהל המודעות לא בהכרח יכולים.
תעברו לביזנס מנג'ר Facebook Business Suite
נכון, זה מפחיד וקשה לעשות את הקפיצה ממנהל מודעות לביזניס מנג'ר, בעיקר אם אתם מפרסמים קטנים שלא עוסקים בזה ביום יום שלכם (כי יש לכם עסק לנהל, לקוחות לשרת או מוצרים למכור) המעבר לביזנס נראה מורכב, אבל הוא לא וזה שווה את זה – עסקים מקבלים תמיכה בנושא הקידום בפייסבוק שדפים רגיל לא מקבלים כמו למשל – להתכתב בצ'ט עם נציג! זה נשמע כמו חד קרן, אבל זה בהחלט קיים.
רוצים לבדוק אם יש לכם גישה לצ'ט? הקליקו על הלינק בזמן שמנהל המודעות שלכם פתוח: https://www.facebook.com/business/help/support
אם אתם אדמין בחשבון ויש לכם חשבון עסקי, כך יראה העמוד שיפתח:
תמלאו את השאלות, תעקבו אחרי ההוראות, בסופן ממתין נציג אמיתי דובר אנגלית, בשר ודם שינסה מאוד לעזור לכם. הרבה מהבעיות נפתרו כך.
אם אינכם אדמין בחשבון, אם מנהל המודעות שלכם לא מוגדר כעסקי, אם עוד לא עברתם לביזניס מנג'ר, סביר שתקבלו מסך כזה:
מקרה קיצון – מנהל המודעות לא מקבל כרטיס אשראי תקין
במקרה האחרון שנאלצתי להתמודד איתו (לפני כחודש, לא נפתר עד היום) כרטיס אשראי תקין, שעימו עבדתי במנהל המודעות יותר משנתיים, יום בהיר אחד נדחה על ידי פייסבוק. הזנתי אותו שוב, בדקתי את חשבון הבנק, התקשרתי לחברת האשראי – הכל נראה תקין לחלוטין. ובכל זאת – הכרטיס לא מתקבל.
שוחחתי עם נציגי התמיכה, המקרה שלי הגיע (לפי מה שהם אומרים, אי אפשר באמת לדעת) לבדיקה במחלקת הטכנית. כלום לא עזר. אני עדיין מקבלת על החשבון הזה את אותו החיווי, גם כשניסיתי להכניס כרטיסי אשראי אחרים:
את המקרה הזה לא הצלחתי לפתור בינתיים. אחרי אינסוף התכתבויות, קיבלתי אפילו שיחת טלפון (!!) מנציגה נחמדה לצערי לא על מנת לטפל בבעיה שלי אלא להבהיר איתי שלא אמשיך לפתוח להם פניות נופסות על אותו מקרה כי אני מוציאה אותם מדעתם… ומנהל המודעות שמוציא אותי מדעתי? מה איתו?
*תודה למירית שמש ששיתפה אותי במקרה זהה, עדיין ללא פיתרון.
אם נתקלתם בבעיה דומה אשמח שתשתפו אותי בתגובות, מה עשיתם והאם הצלחתם לפתור את זה.
עריכה מאוחרת: הבעיה נפתרה!
לתדהמתי (!) הנציג שעלה מולי בצ'ט התעקש עם הצוות הטכני לתקן את הבעיה, הם כנראה הזינו באופן ידני את כרטיס האשראי שלי, והפלא ופלא – עובד! בהחלט יוניקורן אבל מגיע לו ולהם את כל הקרדיט.
מוזמנים להוסיף מקרי חסימות במנהל המודעות ודרכי פתרון בתגובות.
מותר גם רק להתבכיין בתגובות במקום לדפוק את הראש במקלדת. ואם אתם לא רוצים להתמודד יותר עם הקידום הממומן שלכם ומעדיפים שמקצוענים יטפלו בו – השאירו פרטים בטופס.
רוצים לפרסם כתבה בנמלה ברשת?
השאירו פרטים –